Продукти, що знижують холестерин

Posted by admin on Ноя 28, 2008 in ЗдоровьеNo comments

Прийнято вважати, що висококалорійна їжа підвищує рівень холестерину в крові, а низькокалорійна - навпаки. Але чи не так це? Насправді вживання в їжу певних продуктів куди ефективніше низькокалорійної дієти, затверджують вчені науковці.

Якщо ви побоюєтеся атеросклерозу, то у вас на столі завжди повинні бути маслинове масло й горіхи. Не дуже давно фахівці Муніципального інституту медичних досліджень у Барселоні провели експеримент. 372 добровольців із симптомами серцево-судинних захворювань у віці від 55 до 80 років поділили на три групи.

Перша й друга групи харчувалися блюдами середньоземноморскої кухні. У їхній раціон входили маслинове масло, мигдаль і лісові горіхи. Представники третьої групи дотримували традиційної дієти зі зниженим вмістом жирів і вуглеводів. Через три місяці учені зрівняли отримані результати. У добровольців з першої й другої груп рівень так званого поганого холестерину знизився набагато більше, ніж у третьої групи.
Продукти, що знижують холестерин
За словами керівника дослідження, доктора Монтсеррат Фіто, компоненти, що втримуються в маслиновому маслі й горіхах, сповільнюють процеси окислення ліпідів, що приводять до утворення в судинах жирових бляшок.

Трохи менш ефективною заміною маслиновому (яке для наших співвітчизників все-таки досить дороге) можуть служити інші рослинні масла (соняшникове, кукурудзяне, соєве) або жир морських риб, таких, як скумбрія, сардини, оселедець, палтус.

Практично всі доступні продукти рослинного походження, багаті водорозчинною клітковиною, або харчовими волокнами. У вівсяних пластівцях і відходах, нешліфованому бурому рисі, борошні грубого помолу вона втримується у вигляді клейковини. Крім того, до розчинної клітковини ставиться пектин - речовини, що є присутнім у багатьох фруктах і овочах, зокрема, у чорній смородині, яблуках, грушах, апельсинах, грейпфрутах, зливах, абрикосах, бананах, персиках, полуниці, чорниці, малині, ізюмі, інжирі, чорносливі, моркві, буряку, горошку, броколі, кольоровій капусті, бобових...

Пектин (якого більше в зрілих плодах) зменшує всмоктування холестерину в кишечнику й знижує на 10% концентрацію загального холестерину, і на 12% - поганого холестерину в сироватці крові. Також він знижує концентрацію інсуліну в крові й на 25% зменшує ризик смерті від коронарної хвороби серця.

Дослідження, проведене медиками, показало, що серед пацієнтів, що страждали серцево-судинними захворюваннями й протягом 3 років регулярно вживала продукти, збагачені пектином, випадки розвитку коронарного атеросклерозу зустрічалися на 15% рідше, ніж у контрольної групи, а також було на 35% менше випадків прогресування стенокардії. Крім того, у групі «пектинових» пацієнтів тих, чиє самопочуття за цей час покращилося, виявилося на 38% більше, ніж у контрольній. Що зайвий раз підтверджує: правильне харчування - основа нашого здоров'я!

Tags:

Leave a comment